/ Het doel / Bestuur / Het wapen /Beheer / Activiteiten /

Activiteiten

De Stichting is oorspronkelijk opgericht om de nazaten van de testateur – indien noodzakelijk – financieel te steunen. In de loop der jaren echter heeft de Stichting geheel overeenkomstig de statuten haar dienstverlendend werk meer verlegd naar familieleden die een universitaire of daaraan gelijkende opleiding willen volgen en waarvan de ouders deze kosten niet geheel
zelfstandig, danwel met zeer veel moeite kunnen voldoen.
Indien het bestuur een verzoek om een bijdrage in de financiering van een studie bereikt, moet de aanvrager of aanvraagster de hiertoe noodzakelijke bewijsstukken overleggen, denk hierbij aan uittreksels uit de aktes van de burgerlijke stand, inschrijvingsdocumenten en financiële onderbouwing van de aanvraag en dergelijke. In bijzondere gevallen en bij hoge uitzondering kan de Stichting een renteloze lening verschaffen.