/ Het doel / Bestuur / Het wapen /Beheer / Activiteiten /

Beheer

In de trouw/raadzaal van het gemeentehuis van Maasland bevinden zich een tweetal klokken die de Stichting beheert en onderhoudt. Het gaat hier om een Amsterdams staand horloge, gesigneerd door Jacobus Waten en een Friese staartklok. Het imposante staande horloge heeft een rijk gebeeldhouwde notenhouten kast en is bekroond met houten beelden, voorstellende een atlas geflankeerd door bazuinblazende engelen. De klok dateert uit 1778 en heeft een 8-daags uurwerk, dubbel slagwerk en een speelwerk op bellen met twaalf verschillende melodieën. De klok heeft een maanstand en geeft de maand, dag en de datum aan.
De in het verleden in Maasland en elders verpachte bedrijven zijn verkocht. De laatste in Maasland (na 1966 Maassluis) verpachte boerderij is enige jaren geleden aan Bureau Beheer Landbouwgronden verkocht.
In ’s Heer Abtskerke onder de gemeente Goes, heeft de Stichting een nieuwe boerderij gekocht die wordt gepacht door Arend (Ard) Doelman. Op dit boerenbedrijf wordt naast veehouderij ook akkerbouw bedreven.